Autor |
Wiadomość |
Smith!
Redaktor
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚWIAT
|
|
|
Śro 18:25, 29 Cze 2016 |
|
|
|
|
Toa Protodermis
Redaktor
Dołączył: 19 Paź 2007
Posty: 2090
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Niezłe mocki Smith! Powstawiaj linki do filmików z nimi! Osobiście trochę przeszkadzają mi zdjęcia ze zbliżeniami na części, czasami nawet nie wiem czy to ręka czy noga.
|
|
Śro 22:22, 29 Cze 2016 |
|
|
Smith!
Redaktor
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚWIAT
|
|
|
|
Najwyższa pora na aktualizacje mojego tematu z MOCkami. Od tej pory zawsze będę pokazywał dwie pracę, które będą poddawane mojej samokrytyce. Dzisiejsze galerię dotyczą Shockwave'a i Punto - zapraszam do lektury i konstruktywnej krytyki!
Punto
[link widoczny dla zalogowanych]
Punto jest MOCkiem pełniącym rolę hołdu dla dawnego auta jakim jeździł mój tata. Postanowiłem dokonać budowy tego robota, ze względu na to, że chciałem pokombinować z Technic i klasycznymi stawami kulowymi G1.
Ostatecznie ręce i nogi takie posiadają. Z tych pierwszych jestem bardzo zadowolony i sądzę, że nie jeden robot Lirkena mógłby takie otrzymać. Co do nóg - konstrukcja IMO ciekawa, niemniej wykonanie i ogólne poprawki są chyba pierwszą rzeczą, jaką chciałbym poprawić w tej postaci.
Jak mogliście zauważyć Punto byłby strasznie chudy - udało mi się uniknąć tej rzeczy, stosując czerwone opancerzenie od Bohroków. Ostatecznie choć nadal jest dość szczupły, chyba wygląda z tymi konkretnymi elementami lepiej.
Do poprawy może pójść pomarańczowy wizjer, który nie do końca spodobał się widzom z YT.
Ogółem wydaje się, że to dość udany MOC.
Shockwave
[link widoczny dla zalogowanych]
Także tego...zwycięzca konkursu Prawdę powiedziawszy nie uważam go za jakąś wybitną pracę, niemniej ciesze się, że tak wiele osób oddało swoje głosy właśnie na mojego Transformersa.
Shockwave został głównie utrzymany w kolorystyce szaro-srebrno-czarnej i budowie opierającej się na podstawowym CCBS'ie.
Najwięcej trudu sprawiło Mi przejście w typ czołgu - po długich i żmudnych testach znalazłem opcję, która wyglądała dla mnie najfajniej, aczkolwiek nieidealnie.
Przyjemność sprawiła mi konstrukcja głowy i broni naszego decepticona, którą zostało działo nadające się zarówno do walki w trybie robota jak i pojazdu. Ciekawa i warta uwagi jest także konstrukcja żeber, ale uważam, że owe powinny nieco lepiej przylegać do postaci.
Ogółem nie sądziłem, że zbuduję takie coś, jednak cieszę się, że zostałem doceniony i w związku z tym będę wprowadzał poprawki do tej postaci, co by była jeszcze lepsza.
To tyle Liczę na konstruktywną krytykę.
Ostatnio zmieniony przez Smith! dnia Pią 13:00, 12 Sie 2016, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Pon 10:59, 08 Sie 2016 |
|
|
Tahtorak
Dawny Moderator
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 929
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Ciekawie rozwiązałeś problem ,,żeber" przy Shockwave'ie, MOC może się też poszczycić niezłą kolorystyką. Pierwszy zaś wydaje mi się za bardzo wydłużony w dolnej części tułowia, ale jak na robota to ok, poza tym podoba mi się konstrukcja rąk. Plus za nogi z użyciem masek czaszkopająków.
|
|
Pon 12:51, 08 Sie 2016 |
|
|
Smith!
Redaktor
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚWIAT
|
|
|
|
Dzięki za krytykę. Jeśli chodzi o tors Punta to wygląda tak tylko chyba jedynie na zdjęciach - jak patrzę na niego na półce nie jest to tak bardzo widoczne. Fajnie, że podoba się kolorystyka, choć ten powinien mieć nieco wincyj grafitu, w mojej subiektywnej opinii.
|
|
Pon 13:06, 08 Sie 2016 |
|
|
Matoro4
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brak
|
|
|
|
Fajne Mocki, szczególnie ten futrzasty
|
|
Pon 15:25, 08 Sie 2016 |
|
|
Zelt
Moderator
Dołączył: 08 Wrz 2012
Posty: 3052
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Shockwave wygląda naprawdę fajnie, w szczególności w robot mode.
Punto wydaje mi się mieć trochę zbyt wąską talię oraz nieco dziwne proporcje, ale koniec końców jest całkiem spoko.
Ogółem solidne prace.
|
|
Pon 19:19, 08 Sie 2016 |
|
|
Sir_Steel_Jack
Zaklinacz Kotów
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Prudnika
|
|
|
|
Miała być moja krytyka więc będzie.
Także reasumując...
Punto - Jak dla mnie całkiem fajnie się prezentuje. Kolory są dobrane i rozmieszczone bardzo dobrze zaś konstrukcja wydaję się się ciekawa. Niby niebieski wizjer mógłby lepiej pasować na zasadzie kontrastu, jednak ten pomarańczowy lepiej współgra z płomienną i ciepłą kolorystyką MOCa. Nietypowe jest też zamontowanie broni, bo takie miecze Tahu Nuva, to bardziej jak normalny miecz, do łapy, albo jak wysuwane ostrza Optimusa. Takie zamontowanie na modłę asasyńskich ostrzy to zwykle z jakimiś małymi nożykami. Jednak tu nawet dobrze to wygląda. Miłym smaczkiem jest też zębatka na plecach, nawiązująca nieco do starych mechanizmów z G1. Podobają mi się też wykończenia z klocków System, które nie są tak często używane, ale urozmaicają konstrukcję oraz wypełniają szpecące budowlę dziury (czarne dziury).
Dobra, ale ja tu miałem krytykować.
Tors jest za wysoki. I to mocno. Psuje to wygląd i proporcję. I nad miejscem gdzie plecy tracą swą szlachetną nazwę odstaję i to znacznie kilka części. Łokcie, a raczej ich konstrukcja. Co prawda wygląda to ciekawie i ma jakąś prezencje, ale tylko gdy łokcie są trochę zgięte. Taka budowa anuluję wszelkie pozy, gdzie ręka byłaby wyprostowana.
Shockwave - Oczywiście gratulacje dla zwycięskiej pracy. Na pochwału zasługuję próba zbudowania zabójczego kalkulatora bazowanego na tym z filmu Baya, który składał się z tysięcy drobnych części. Jednak teraz... jakoś już nie robi na mnie tego samego efektu "WOW" co wcześniej. Ale, głowa jest bardzo dobrze wykonana, nie myślałbym, aby użyć tej srebrnej części jako elementu głowy. Ciekawe jest też opancerzenie dolnej partii nóg, choć... nieco to biednie wygląda. Udało się ci też zrobić żebra filmowej inkarnacji Shockwava, choć faktycznie, mogłyby nieco lepiej przystawać.
Dobra koniec pozytywów.
Podstawowy problem z tym Shockwavem jest taki, że jest szary. Wiem, że była jego wersja, bodaj zabawki G1 w w szarych odcieniach (nie wiem czy nie był taki chwilowo w komiksach, czy serialu), jednak zabójczy kalkulator, był zawsze fioletowy. Do tego działo, które nie wygląda na wielką i potężną maszynkę do koszenia Autobotów, tylko jakieś małe działko. Ogólnie sama postać wydaję się mała, nie czuć od niej siły i respektu, czy też chłodu, który powinien bić od tej figurki. No i rura łącząca plecy z działem. Myślę że lepiej mogła by się prezentować ta której używał Rocka z Breakout, czy Maszyny Evo i Stormera z Invasion from Below.
Na tryb pojazdu spuszczę zasłonę milczenia.
Podsumowując:
Punto to nie jednoznaczny MOCek, ma on dużo zalet, ale i sporo wad. Shockwave zaś... stracił jakoś wcześniejszy urok. Choć to całkiem dobry MOC, to teraz jakoś widać dużo więcej jego wad.
|
|
Pon 19:42, 08 Sie 2016 |
|
|
Smith!
Redaktor
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚWIAT
|
|
|
|
@Sir_ Steel_ Jack Niestety, ale w filmie Michaela Bay'a Shockwave był srebrny
Dobra, miały być dwie prace. Niestety mam pewien problem z komputerem, zważywszy na to dziś tylko jedna potać - Toa Elvedrin. Jako ciekawostkę dopowiem, że zrobiłem mu też zwierza, ale nie miałem czasu by go sfotografować. Jak zawsze zapraszam do komentarzy i konstruktywnej krytyki.
Toa Elverin the fallen warrior
[link widoczny dla zalogowanych]
Elvedrina zbudowałem po uwagach Lirkena, który twierdził, żebym więcej pokombinował z technicami i klasycznym G1. Nie tylko to po nim odziedziczył, pozdro dla kumatych.
Z czego jestem najbardziej dumny? Na pewno z ramion - są bardzo pomysłowe, co za tym idzie ciekawe. Jestem również piekielnie zadowolony z broni - nigdy nie skonstruowałem broni palnej, a chciałem taką zrobić, jednocześnie zachowując co nieco z oryginału. I udało się! Połączyłem miniguna i karabin maszynowy i wyszło.
Jak można zauważyć MOC ma pewien klimat - chodzi mi o zębatki. SJ zwrócił na to mi uwagę przy Puncie i pomyślałem, że użyje ich we wcześniej zaniedbanych miejscach przy tej pracy.
Poprawić przydałoby się nogi - na razie od tyłu jest to straszne dziadostwo. Uważam, że powinienem również wypełnić tę dziury z przodu.
Ten, kto choć kilka mych robotów widział, będzie zaskoczony, że zdecydowałem się na stare klocki. A jednak przerwałem więź łączącą mnie z CCBS'em i spróbowałem. Wyszło w mojej opinii nieźle, chyba się w to wkręciłem.
Tutaj macie link do filmu z mojego kanału:https: //www.youtube.com/watch?edit=vd&v=l7v2vGkjwYM
Komentarze, opinie i wszelakie porady, są jak zawsze mile widziane.
P.S. Dzięki Krzyniu za nazwę.
Ostatnio zmieniony przez Smith! dnia Wto 17:20, 23 Sie 2016, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Wto 17:18, 23 Sie 2016 |
|
|
Zarian
Dołączył: 28 Maj 2016
Posty: 260
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murzynowo
|
|
|
|
MOCek jest fajny, odnoszę jednak wrażenie że nogi są zbyt mało masywne w porównaniu do ramion. No i broń jakaś tak nie ciekawa.
|
|
Wto 17:24, 23 Sie 2016 |
|
|
Matoro4
Dołączył: 23 Sty 2012
Posty: 424
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brak
|
|
|
|
Fajny mocek w starym stylu, ogromny plus za Trynę
|
|
Wto 17:36, 23 Sie 2016 |
|
|
Lirken
Dołączył: 17 Gru 2008
Posty: 1048
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
|
|
|
Tym razem nawet mi się podoba. Jak pisał poprzednik, plusik za maskę
|
|
Wto 18:38, 23 Sie 2016 |
|
|
Proton4
Zaklinacz Fantastyki
Dołączył: 04 Wrz 2014
Posty: 1024
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Location censored
|
|
|
|
Radze Ci najpierw wrzucac zdjecia MOCa ze wszystkich stron, a potem przyblizenie na glowe itp.
MOCek bardzo dobry. Bron sie udala. Do tylu stop Mantaxa dorzucilbym czarna belke rozmiaru 3.
Rece troche przydlugawe, ale to juz nie wada. Lydki z tylu sa puste, a mozliwosc ich wypelnienia jest zalecane przeze mnie. Plus za pancerz KK. Nogi OK. Tors bardzo fajny. Ocena 8.6 na 10.
|
|
Śro 21:30, 24 Sie 2016 |
|
|
Smith!
Redaktor
Dołączył: 23 Kwi 2016
Posty: 592
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŚWIAT
|
|
|
|
O dziwo ja rzucam zawsze zdjęcia w koleejnkści - głowa - ogólnik - detale i nie wiem czemu, ale imgur mi je potem miesza.
|
|
Czw 6:37, 25 Sie 2016 |
|
|
Sir_Steel_Jack
Zaklinacz Kotów
Dołączył: 23 Kwi 2015
Posty: 616
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z Prudnika
|
|
|
|
Na szczęście w obecnej wersji Imugur pozwala na pesonalizację... ustawianie jak się chce zdjęcia. Bardzo przydatna funkcja, mnie mocno jej brakowało.
Więc jak chcesz to możesz zdjęcia ustawić jak tak chciałeś.
(MOCa, kiedyś tam ocenię)
|
|
Czw 12:02, 25 Sie 2016 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|