Gaku
Dawny Administrator
Dołączył: 23 Sty 2007
Posty: 4135
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków
|
|
Oficjalny Regulamin Forum |
|
<center>NA FORUM OBOWIĄZUJĄ TE SAME ZASADY CO NA KAŻDYM FORUM INTERNETOWYM, NALEŻY TEŻ PAMIĘTAĆ ŻE ZAGLĄDAJĄ TU MŁODSZE OSOBY.
JEŻELI MASZ DALSZE WĄTPLIWOŚCI PRZECZYTAJ TEN DZIAŁ</center>
Regulamin obowiązuje wszystkich użytkowników. Nieznajomość regulaminu nie jest usprawiedliwieniem do jego łamania.
<center>§1</center>
Wstęp
1. Na forum obowiązuje regulamin fora.pl, konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej oraz prywatny regulamin Polskiego Forum Bionicle.
2. Rejestracja na forum jest równoznaczna z zaakceptowaniem regulaminu i podporządkowaniem się jego wszystkim punktom.
3. Regulamin obowiązuje na całym forum, włącznie z Prywatnymi Wiadomościami.
4. Moderatorzy i administratorzy nie ponoszą odpowiedzialności za treści publikowane przez użytkowników, oraz za działanie forum, a także treść reklam.
5. Widoczność części tematycznej forum przysługuje wszystkim, natomiast widoczność działów offtopicowych oraz możliwość pisania postów i zakładania nowych tematów przysługuje jedynie Użytkownikom Zarejestrowanym.
6. Niniejszy regulamin obowiązuje od dnia 13 kwietnia 2015 roku.
<center>§2</center>
Podstawowe zasady
7. Na forum nie piszemy postów, które:
- Zawierają pornografię, brutalność
- Namawiają do łamania prawa lub dyskryminacji na tle narodowościowym, rasowym, itp.
- Nawołują do agresji
- Są spamem, off-topicem, floodem
- Są komercjalnymi reklamami
- Są bezpośrednimi atakami na rozmówców
- Zawierają rażące błędy ortograficzne, są nieczytelne, napisane leet speakiem itp.
- Są ewidentną próbą prowokacji
- Zawierają linki do nieodpowiednich stron internetowych
8. Zabrania się nadużywania wyrazów powszechnie uznawanych za wulgarne i używania tychże w ogóle w stosunku do rozmówców - W postach, sygnaturach, awatarach i pracach graficznych.
9. Cenimy wolność słowa, ale z poszanowaniem godności. Nie wyśmiewaj i nie obrażaj innych użytkowników. Nie prowokuj i nie atakuj nikogo swoimi wypowiedziami. Teksty obraźliwe dla innych Użytkowników Forum są niemile widziane. Traktuj innych uczestników tak, jak sam chciałbyś być traktowany.
10. Wątki należy zakładać w odpowiednich dla nich działach, w przeciwnym razie będą przenoszone do właściwych.
11. Przed założeniem wątku prosimy sprawdzić, czy podobna dyskusja już się na Forum nie toczyła (pomocna tu będzie wyszukiwarka na Forum – opcja "Szukaj" w menu Forum).
12. Temat wątku powinien być odpowiednio sformułowany i jednoznacznie określać treść wątku. Polecamy przeczytanie tematu Jak prawidłowo nadawać tytuł tematom na forum.
13. Jeśli chcesz zareklamować swoją stronę, zewnętrzny konkurs, itp. to możesz to zrobić w przeznaczonym do tego dziale Reklama
14. Plagiaty i kradzieże prac graficznych, pisemnych itp. zabronione. Jeśli zauważyłeś że ktoś wykorzystał twoją pracę i sobie tego nie życzysz, a ta osoba ignoruje twoje prośby o usunięcie ich, zgłoś to Moderatorom.
15. Ujawnianie danych osobowych oraz wizerunku innych osób bez ich zgody, wszelkie inne formy dręczenia i nękania są zabronione.
16. Unikaj pisania całego tekstu dużymi literami, jest to nieczytelne. Dużych liter używa się, aby jakiś fragment wypowiedzi szczególnie podkreślić. W elektronicznej formie przekazu oznaczają one używanie podniesionego tonu albo wręcz krzyku.
17. Wątki zawierające kłótnie, wyzwiska będą usuwane lub przenoszone do działu "Archiwa Forum".
18. Multikonto, czyli jednoczesne posiadanie więcej niż jednego konta przez jedną osobę, zabronione. Jeżeli kilka osób chce korzystać z jednego komputera na wielu kontach, to należy wcześniej powiadomić o tym Moderację.
19. Zakazuje się przejmowania jak i udostępniania kont użytkowników Polskiego Forum Bionicle przez, jak i członkom jego społeczności. Dopuszczenie się takiego czynu, będzie karane banicją. W przypadku przejęcia konta użytkownika "B" przez użytkownika "A" zbanowany zostanie użytkownik, który dokonał bezprawnego przejęcia, natomiast w przypadku udostępniania swojego konta, banicji podlegają obaj użytkownicy, czyli pierwotny właściciel danego konta oraz ten, któremu je przekazano.
<center>§3</center>
Zasady dotyczące avatarów, sygnatur i nicków
20. Nazwa użytkownika, jego avatar ani sygnatura, nie mogą łamać punktów regulaminu podanych powyżej.
21. Nick nie powinien rozciągać forum, dlatego może składać się maksymalnie z 20 znaków, włączając w to litery, cyfry, spacje oraz znaki interpunkcyjne.
22. Obrazki w sygnaturze nie mogą przekroczyć wymiarów 600 na 250 pixeli. Możliwe jest posiadanie kilku obrazków o szerokości 600 pixeli, o ile suma ich wysokości nie przekracza 250 pixeli.
23. Avatar nie może przekraczać wymiarów 160x160 pixeli.
24. Jeżeli po przyznaniu ostrzeżenia użytkownik nie zmienia avatara lub sygnatury, grozi mu wyłączenie avatara na miesiąc.
25. Użytkownik ma prawo do zmiany nicka w dowolnym momencie, prosimy jednak o nie nadużywanie tej funkcji i poinformowanie o tym w temacie Zmienianie nicków.
26. Podszywanie się pod innych użytkowników jest zabronione.
27. Na czacie każdy użytkownik powinien używać swojego nicku z forum albo podobnego.
<center>§4</center>
Przewidywane kary
28. Moderatorzy Forum mają prawo do kontrolowania treści wypowiedzi i ich modyfikowania, a nawet do usuwania z Forum, które nie spełniają warunków określonych w niniejszym regulaminie.
29. Za poniższe wykroczenia dokonane na forum ostrzeżenia będą przyznawane od razu, bez wcześniejszych upomnień:
- Publikowanie pornografii i brutalności
- Namawianie do łamania prawa
- Multikonto
- Masowe przeklinanie
- Botowanie
- Obrażanie innych userów
- Ujawnianie danych osobowych innej osoby
- Nadużycie władzy Moderatorskiej
30. W przypadku pozostałych wykroczeń Moderator będzie upominał użytkowników, ale nie karał, pod warunkiem że użytkownik dostosuje się do słownego upomnienia Moderatora.
31. Pierwsze pięć postów nowego użytkownika, z wyjątkiem multikont oraz skrajnych naruszeń regulaminu, nie podlega ostrzeżeniom.
32. Zmiana sygnatury, avatara lub posta nie cofa ostrzeżenia.
33. Wyjątkiem od powyższej zasady jest ostrzeżenie, które zostało przyznane za zbyt duży avatar bądź sygnaturę. W tej sytuacji po zmniejszeniu avatara lub sygnatury ostrzeżenie może zostać zdjęte, o ile nie łamało przy tym innych punktów regulaminu.
34. W przypadku Multikont na nowsze z kont zostanie nałożony ban, a na starsze - ostrzeżenie.
35. Użytkownik może dostać maksymalnie pięć ostrzeżeń. Wraz z otrzymaniem piątego ostrzeżenia zostaje on automatycznie zbanowany i traci możliwość korzystania z forum.
36. W momencie przyznawania ostrzeżenia Moderator musi podać jego przyczynę i zacytować punkt regulaminu.
37. Użytkownik ma prawo do odwołania się, jeśli ma wątpliwości co do podstaw przyznania ostrzeżenia, lub chce wytłumaczyć swe postępowanie. W przypadku gdyby moderatorzy stwierdzili, że ostrzeżenie rzeczywiście było niesłuszne, zostanie ono zdjęte.
38. Ostrzeżenia będą zdejmowane za dobre sprawowanie dwa razy w roku, w Wigilię i Dzień Dziecka, zgodnie z Systemem Zdejmowania Ostrzeżeń działającym na forum.
<center>§5</center>
Zasady dotyczące czata
39. Oficjalnym forumowym czatem Polskiego Forum Bionicle jest aktualnie serwer Discord, do którego odnośnik znajduje się na stronie głównej.
40. Czat służy przede wszystkim luźnej i niezobowiązującej dyskusji na dowolne tematy - dlatego ze względu na niską szkodliwość, oraz w celu utrzymania swobodnej konwersacji poza forum, zasady zachowania na czacie są też nieco mniej restrykcyjne.
41. Przeklinanie, rzucanie wyzwiskami, nieodpowiednie materiały, podszywanie się pod innych użytkowników, flood oraz inne nieakceptowalne zachowania - mogą zostać ukarane wyproszeniem z pokoju po uprzednim słownym upomnieniu przez Moderatora. Ponadto Użytkownik po powrocie na serwer automatycznie traci większość swoich uprawnień i ponownie otrzymać je może jedynie od Administratora.
42. Cięższe przewinienia, takie jak brutalność, pornografia, oraz nagminne niereagowanie na upomnienia Moderatorów lub Administratorów zostaną ukarane natychmiastowym wyproszeniem z pokoju bez wcześniejszych ostrzeżeń.
43. W przypadku braku chęci poprawy i niereagowania na upomnienia oraz wyrzucenia - Użytkownikowi przyznany zostaje ban i traci on dostęp do wszelkiej dyskusji na forumowym czacie. Za każdego bana na czacie Użytkownik otrzymuje również ostrzeżenie na forum.
44. Moderator przyznający bana na czacie i ostrzeżenie na forum ma obowiązek publicznie o tym obwieścić oraz podać przyczynę bana, a także zachować dowód popełnionego przez ukaranego Użytkownika przewinienia w postaci zrzutu ekranu.
Życzymy miłego pobytu na Polskim Forum Bionicle!
Ostatnio zmieniony przez Gaku dnia Pią 12:28, 31 Gru 2021, w całości zmieniany 12 razy
|
|